V hodinách přírodopisu a chemie se naši žáci mění v opravdové badatele. Neučí se jen z učebnic, ale také pozorováním, zkoumáním a experimentováním.
Během výuky přírodopisu se věnují mikroskopováním školou nově zakoupených trvalých preparátů. Vytváří i nativní preparáty, učí se připravovat vzorky a objevují svět, který běžným okem nevidíme. Zkoumají také lebky a kosti zvířat, podle tvaru a chrupu se snaží určit, kterému druhu by mohly patřit, a přiřazují k nim další kosti, parohy či rohy.
Žáci pracují ve skupinách, tvoří projekty a využívají badatelskou metodu – sami formulují otázky a hypotézy, vyhledávají informace a hledají souvislosti. Učí se spolupracovat, přemýšlet a objevovat svět kolem sebe s nadšením a zvědavostí.
V chemii si pomocí pokusů a laboratorních prací propojují teoretické vědomosti s praxí.
Hodiny se tak pro naše žáky stávají malým dobrodružstvím, které rozvíjí jejich zvídavost a vztah k přírodě.
Děkujeme touto cestou Ing. Tereze Seidlové z Mendelovy univerzity za vzorky bezobratlých organismů věnované do naší výuky.
Mgr. Renata Rysová a Mgr. Veronika Fránková





















