V hodinách výtvarné výchovy jsme se s žáky 5. C vydali na dobrodružnou cestu napříč písečnými dunami až do starobylého Egypta. Naše tvořivá cesta nám neumožnila jen poznávat historické symboly a kulturu tohoto fascinujícího místa, ale také rozvíjet naši kreativitu, jemnou motoriku a schopnost spolupracovat na společném projektu.
Jak jsme pracovali?
Na začátku jsme si s dětmi v krátkosti představili Egypt – jeho kulturu a typické symboly, jako jsou pyramidy, sfingy, velbloudi nebo kočky. Tím jsme navodili atmosféru, která inspirovala jejich tvorbu.
Děti nejprve voskovkami naznačily na papír jemné vlny, které představovaly písečné duny. Tyto vlny poté překreslily vodovými barvami, aby vzniklo pestré a živé pozadí, které nechaly zaschnout.
Na druhý papír každý žák kreslil typické egyptské motivy. Tato část aktivity podpořila jejich schopnost soustředit se na detaily a zapojit fantazii.
Po zaschnutí papíru s pozadím jej děti natrhaly na proužky ve tvaru vln a ty poté zpřeházené slepily k sobě. Tím vytvořily dynamický efekt pohybujícího se písku. Nakonec do tohoto pozadí umístily své egyptské symboly.
Cesta je cíl
Cílem tohoto projektu nebylo jen rozvíjet výtvarné schopnosti dětí, ale také propojit umění s poznáváním odlišné kultury. Žáci byli zábavou formou vtaženi do fascinujícího světa starověké civilizace. Kromě samotného tvoření si osvojili i nové informace a posílili svou schopnost vyjadřovat se prostřednictvím umění.
Naše cesta do Egypta byla nejen tvořivým dobrodružstvím, ale také příležitostí, jak se naučit nové věci a bavit se při společné práci.
Mgr. Řezníková Aneta a žáci 5. C







