V prvním pololetí letošního školního roku začali žáci šestých ročníků pravidelně využívat v hodinách přírodopisu mikroskopy. Již v nich pozorovali různé trvalé preparáty, ale také ty nativní, které si museli nejdříve sami vytvořit.
Práce s mikroskopy je do hodin zařazována pravidelně za účelem pozorování mikroorganismů při laboratorních pracích. Součástí laboratorní práce je laboratorní protokol, jehož odevzdáním mají žáci možnost vylepšit si známky. Žáci při jejich vypracovávání pracuji ve dvojicích či v menších skupinách, čímž se také učí dělit práci a vzájemně si pomáhat.
V předprázdninovém týdnu jsme v hodině přírodopisu založili senné nálevy, abychom z nich po prázdninách mohli v mikroskopech pozorovat prvoky – nálevníky. Senný nálev se nám vyvedl, zapáchal přesně tak, jak měl, bohužel ale prvoci v něm nebyli (pravděpodobně se mi nepodařilo spolu s rybniční vodou nabrat jejich cysty). Naštěstí nám vypomohla maminka našeho žáka, která prvoky v senném nálevu měla, a tak nakonec následující hodinu všechny třídy mohly v mikroskopech vidět živé, pohybující se trepky. Ještě jednou moc děkujeme! Radost byla veliká a legrace taky.
Mgr. Michaela Skříčková