Na naší základní škole si uvědomujeme, jak je pro žáky téma vrstevnic složité na pochopení. Proto jsme s žáky vymysleli práci, která jim téma přiblíží.
My jsme začali tuto dvouhodinovou práci praktickými ukázkami typů map a základních funkcí, které nám nabízí web mapy.cz. Na závěr žáci museli zvolit konkrétní cestu výletu, aby splnili určitá kritéria. Tato kritéria se hlavně týkala výškového převýšení. Tedy zjednodušeně řečeno, jak je cesta náročná. Nejdříve jsme k tomu využívali čtení vrstevnic z turistické mapy. Poté na kontrolu žáci použili automaticky vytvořený výškový profil aplikace mapy.cz.
V následující hodině jsme zašli ještě dál. Použili jsme aplikaci LandscapAR, která umožňuje převádět vlastnoruční 2D návrhy do 3D modelů ostrovů. Žáci si na papír nakreslili nejdříve hranice ostrovů. Následně nákres doplnili vrstevnicemi a tím měnili povrch každého ostrovu. Výsledek se jim poté zobrazil v mobilním telefonu.
Do této práce se zapojila aktivně celá třída. Aktivita žáky bavila natolik, že jsme se rozhodli jí věnovat ještě více čau a vyzkoušet, co vše nám aplikace nabízí. Navíc si žáci vyzkoušeli vytvářet ostrovy z písmen vlastního jména.
Žáci 6. A a Mgr. Aneta Řezníková