Závěr května je u našich žáků 8. ročníků tradičně spojen se zařazením týdenního bloku integrované terénní výuky.
Jedinečnost integrované terénní výuky, kterou máme zařazenou do vzdělávání jako jediná škola v Blansku, spočívá zejména v propojení přírodovědných poznatků s praktickým výzkumem. Dochází však také k rozvoji kooperace mezi žáky, schopnosti organizování práce, interdisciplinárnímu propojení různých předmětů a také k rozvoji mluveného projevu a schopnosti prezentování, jelikož žáci své dosažené výsledky musí obhajovat před komisí.
Úkoly, které museli žáci řešit, jsou rozděleny na terénní výzkum, získávání informací a vzorků a na badatelskou činnost v laboratořích a učebnách. Nejtěžší část je však zařazena na konec, a to prezentace výsledků před komisemi učitelů, kdy žáci musí nejen ovládnout počítačové technologie, ale také svůj vlastní stud a nervozitu. Nejlepší trojice pak bojuje „O pohár ředitele školy“. Letos se do závěrečné trojice probojovaly tyto týmy: „ledňáčci“ – Zuzana Jandáková, Nela Šenková a Jakub Vrana; „poštolky“ – Hana Beňová, Daniel Kopřiva a Tobiáš Krčál; „volavky“ – Delgermurun Ganbold a Jiří Kašpar.
Závěrem bychom chtěli poděkovat všem žákům osmých ročníků, jelikož k zadaným úkolům přistoupili s velkou svědomitostí a pílí a překonali často sami sebe, protože odborně prezentovat své výsledky před spolužáky a učiteli je v jejich věku obdivuhodný výkon.
Kolektiv učitelů ITV