Každé učivo se dá učit různými přístupy a u nás ve škole je kombinujeme. Občas se stane, že žáci „povinně opustí“ školní lavice a jejich dočasnou třídou se tak stává školní pozemek nebo v případě integrované terénní výuky nedaleká rekreační oblast – Palava. Tentokrát měli žáci za úkol zabývat se vegetační stupňovitostí ČR – výskytem lesa a jeho skladbou v závislosti na nadmořské výšce. Někteří žáci si pak připravili zajímavosti o vybraných stromech, jejich vlastnostech a využití jejich dřeva. Žáci si tak upevnili znalosti o tom, jaký vliv má nadmořská výška na:
a) skladbu lesů a na to, jak toto přirozené rozmístění pozměnil člověk,
b) rozmístění půdních typů,
c) teplotu a množství srážek.
Pro žáky se jednalo o drobné zpestření a tak trošku i příprava na mnohem náročnější a rozsáhlejší integrovanou terénní výuku.
Mgr. Martin Weinhöfer, Ph.D.