Dne 17. ledna se třída 6. B zúčastnila v rámci ekologické výchovy programu „Po stopách šelem“, který se odehrával v areálu střediska Jezírko. S tím, co jsme zde zažili, Vás v popisu seznámí žák výše uvedené třídy, Pavel Matuška, který článek sepsal ve svém volném čase.
„Sraz před školou byl stanoven na 7:00. Když jsme byli všichni připraveni, přijel autobus. Cesta autobusem trvala přibližně 1 hodinu a po příjezdu nás přivítala paní učitelka Katka, která nás zavedla do přírodopisného sálu. Tam se nám představila a zároveň nás seznámila s tématem celého dne. Řekla nám, že se dnes budeme bavit o šelmách. Potom nám stručně pověděla, jaký bude program, a rovnou jsme začali. Jako první jsme si ukázali několik druhů šelem a dravců. Po 15 minutách jsme si zahráli hru na poznávání trusu a poté následovala svačina. Po svačině jsme si rozdali karty, na kterých byl popsaná nějaká šelma. My jsme ji museli uhodnout a najít si k sobě partnera, např. samec hledal samici. Toto trvalo zhruba 20 minut. Další hra v pořadí měla být venku, jenomže do lesa jsme jít nemohli, protože hodně foukalo a padaly větve. Takže jsme tuto hru nakonec hráli v sadu. Hra spočívala v tom, že jsme si na trávě udělali kruh z lana jako oplocenku a do kruhu rozházeli plastová kolečka jako sazenice stromů. V kruhu byl jeden z nás jako lesník, který má za úkol hlídat sazenice stromů, a zbytek žáků byl srnami, které měly sbírat plastová kolečka jako potravu, aby přežily zimu. Ten kdo jich měl nejvíc, vyhrál. Po třech kolech hry nám paní učitelka ukázala, jak funguje fotopast. Další hru jsme hráli ve venkovním areálu. Tato hra byla jako detektivka. Plnili jsme úkoly a za tyto úkoly jsme dostávali karty od 1 do 16. Po 10 minutách měly všechny týmy všech 16 karet, a tak jsme se přesunuli do sálu, kde jsme četli popisy z karet. Zjistili jsme, že se jedná o případ ukradené slepice, a podle popisu stop a delší debatě jsme zjistili, že zlodějem je sousedův pes. Když měly všechny týmy hotovo, tak nám paní učitelka ukázala záznamy z fotopasti. Jako poslední následovalo hodnocení. Většině žáků se výlet líbil. Také mně se exkurze líbila, protože byl zajímavá, dobře uspořádaná a taky jsem se dozvěděl spoustu nových informací.“
Děti byly s programem, který perfektně vedla lektorka Katka, velmi spokojené a zajisté se těší na příští program, který se bude věnovat půdám.
Pavlovi děkuji za to, že věnoval své úsilí sepsání článku a seznámil nás s tím, jak exkurzi vnímal on z pohledu žáka.
Mgr. et Mgr. Ondřej Kovář